Thursday, October 6, 2011

Journal No. 4 ~ Chicken Feet

A couple of months ago I made another FTB journal.
This one was journal four.
Or maybe it was journal three- part two.
I don't know.
But I do know that I dig it.
It's happy.


I created it from the photo album I willed into existence.

Those two look as if they are having such a swell, spiffy kinda time that I thought it needed a whimsical feel to it.
Polka dots always seem to do the whimsy trick for me.


And the binding stitch...
again, fun.
I can't look at it and not think
chicken feet.

I'm a little weird.



I think the inside is pretty happy too.

I had been saving two, not very big, pieces of flocked wallpaper for something special.
And something special finally happened.
Yay!

*********

Thanks for playing along with me in the last post.
I would have happily scarfed down everything y'all would have made with those ingredients.
What I made with them...
roasted chicken with shallots, pears and walnuts.
Pretty dang tasty.


8 comments:

Frau S said...

Gasp! This one is AH Mazing!

Heavens2Betsy said...

This is Something Else! I love it and, I'm a big fan of weird. penny

Diane said...

LOL! Alisa, "weird" is good! It's definitely whimsical and happy!

Have a fun weekend! The sun is shining here - which is what WE need! And it looks like rain is headed your way - which is what YOU need!

Hugs, Diane

Maija said...

Beautiful journal Alisa!! I love Mary Ann Moss... She is an amazing teacher!!!

Dorthe said...

Dear Alisa, how sweet and happy- I love your chicken feets-and all the pretty papers.
Hugs,Dorthe

kandeland said...

words do not express how I love this journal Alisa!!
Happy weekend to you, xox

mary ann said...

you make the prettiest journals. seriously!

jan b. said...

I love the polka dot spine! and What HAPPY Chicken Feet you made!!!
This journal looks very delightful. (from a Tx neighbor and FTB classmate)